23 Ekim 2012 Salı

Postcrossing Denen Şey...

İlk defa Anne cafe'nin blogunda haberdar oldum postcrossing'den. Tüm dünyadan hiç tanımadığın insanlara kartpostal yolluyorsun, hiç tanımadıkların da sana!
Çok hoşuma gitti bu organizasyon. Ama pek kolay olmadı katılmam...

İnternetten hemen üye olup adres aldım ama... Öncelikle yollayacak kartpostal bulmam gerekiyordu. Oturduğum mahalledeki tüm kırtasiyeri dolaştım "Abla artık kimse kart yollamıyor ki..." gibi tepkiler eşliğinde görüntü kalitesi aşırı düşük bir kart buldum, ayaküstü yazdım, yolladım. Bu serüvenimde 17 aylık oğlumda yanımdaydı, baya ter döktüm ilk kartımı yollayana kadar... ( buradaki TER DÖKMEK mecazi değil, gerçek anlamda kullanılmıştır.)

Bu minval üzere 8 kart yolladım, 3'ü yerine ulaştı, bana da 2 kart geldi.

Bana gelen iki adet kart:




Malezya'dan yollayan arkadaş bir de kendisi dergi sayfasından zarf yapmış. Gelen 2 kartta pul da var üstelik!



Ama NEREDEN KART BULACAĞIM düşünceleri beni derinden sarsmaya, gece uykularımı kaçırmaya başladı. Zira her gördüğüm kırtasiyeden kart sormaktan bitap düştüm. Bu gün işin kaynağına, Ankara'nın eski toprağına yani ULUS'a gitmeye karar verdim. Heykel'in parelelindeki avlulara bakan yıllar öncesinin kırtasiyelerine gittim. 1990'larda annemle buralara geldiğimizi hatırlıyorum... Çok şükür aradığımı buldum. Girdiğim 6-7 kırtasiyeden üçünde kart vardı! 10 kadar kart aldıktan sonra istikamet postanın merkezi ULUS PTT!

Aldığım kartlardan:


Ulus şubesi hafta sonları açık olmasıyla meşhurdur. Esas amacım PUL almaktı. Bir de internetten PTT'de de kart satıldığını okumuştum. Hemen kartları aradı gözüm. Ortada bir stand var üzerinde kartlar. Başladım incelemeye... Bir de ne göreyim ÜCRETSİZDİR yazıyor kartın arkasında. Sonra güvenlik görevlisine sordum. O da ücretsiz olduğunu, istediğim kadar alabileceğimiz söyledi. Bir an kendimi kaybetmişim 30 tane falan almışım :)). Ama daha çoook var merak etmeyin, hepsini almadım yani.

O PTT kartlarından bazıları:


Pul alamadım çünkü hafta sonları pul satılmıyormuş. Şu an 5 tane yolda kartım var. Sabırsızlıkla yerlerine ulaşmalarını bekliyorum :). Şimdilik hoşuma gitti bu iş. Ne kadar devam ederim bilmiyorum. Duruma göre bakacağız artık :)

1 yorum:

nohut oda dedi ki...

bende sizin gibi anne cafede görüp hemen uye oldum ve aynı dertten muzdaribim maalesef yok hiç o esi kartlar yok:(
bunu duyduğum iyi oldu ptt araştırması yapayım bende:)